Current Issue

The Korean Journal of Developmental Psychology - Vol. 33 , No. 3

[ Original Article ]
THE KOREAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY - Vol. 33, No. 3, pp.89-113
Abbreviation: KJDP
ISSN: 1229-0718 (Print) 2671-6542 (Online)
Print publication date 15 Sep 2020
Received 15 Jul 2020 Revised 18 Aug 2020 Accepted 25 Aug 2020
DOI: https://doi.org/10.35574/KJDP.2020.9.33.3.89

책읽기 중재 시 어휘 노출 빈도 및 학령전기 아동들의 어휘력, 작업기억 능력이 표현어휘 학습에 미치는 영향
김신영1 ; 채미선2 ; 임동선3
1이화여자대학교 언어병리학과/ 박사과정
2이화여자대학교 언어병리학과/ 석사과정
3이화여자대학교 언어병리학과/ 교수

The Effect of Word Exposure Intensity, Vocabulary Skills, and Working Memory on Preschool Children’s Expressive Word Learning during a Book Reading Intervention
Shinyoung Kim1 ; Miseon Chae2 ; Dongsun Yim3
1Department of Communication Disorders/ Doctoral student
2Department of Communication Disorders/ Graduate student
3Department of Communication Disorders/ Professor
Correspondence to : 임동선 이화여대 언어병리학과, 서울시 서대문구 이화여대길 52 E-MAIL: sunyim@ewha.ac.kr


ⓒ Copyright 2020. The Korean Journal of Developmental Psychology. All Rights Reserved.
Funding Information ▼

초록

본 연구는 책읽기를 통한 어휘 중재 시 어휘의 노&